Uit Amerikaans onderzoek blijkt dat je wanneer je per dag 3 kopjes thee drinkt, je het risico op kanker met 1/3 beperkt.
Voor dit onderzoek werden 5000 vrouwen tussen de 20 en 74 jaar bestudeerd. Zij werden allen behandeld voor borstkanker. Hun levensstijl en medische geschiedenis werd vergeleken met 5000 gezonde vrouwen.
Daaruit bleek dat het regelmatig drinken van thee bij vrouwen jonger dan 50 jaar het risico op borstkanker met 37% beperkt. Bij vrouwen boven de 50 jaar biedt thee helaas geen bescherming.
Uit eerder onderzoek bleek al dat groene thee helpt bij het afvallen en beschermt tegen hartziekten.