Een paar koppen groene thee op een dag kan hartaandoeningen voorkomen. Dit blijkt uit een Grieks onderzoek.
Groene thee is goed voor de bloedvaten en helpt ook de bloedtoevoer verbeteren. Eerder bleek al dat groene thee goed is tegen hartaandoeningen. Dit zou komen omdat er in groene thee meer flavonolen zitten. Deze flavonolen komen ook voor in grapefruit, cacao, tomaten en rode wijn. Flavonolen verkleinen de kans op hart- en vaatziekten en verlagen de bloeddruk.
Het onderzoek werd helaas maar uitgevoerd op een kleine groep mensen, namelijk op 14 gezonde vrijwilligers. De onderzoekers gaven hun of groene thee, verdunde cafeïne of heet water op verschillende momenten en onderzochten daarna het effect op het hart- en vaatstelsel. De positieve effecten van groene thee waren binnen 30 minuten te zien. Voor echte groene theeliefhebbers maakt de betrouwbaarheid van dit onderzoek niets uit!
[…] eerder onderzoek bleek al dat groene thee helpt bij het afvallen en beschermt tegen […]
February 12th, 2009 at 11:01