Als je meer dan drie kopjes koffie per dag drinkt, kan dit er toe leiden dat je borsten krimpen. De helft van de vrouwen bezit een bepaald gen wat hiervan de oorzaak zou zijn.
Dit is het resultaat van een Zweeds onderzoek waar bijna 300 vrouwen aan meededen. In het onderzoek werd gekeken naar het aantalkoppen koffie per dag en de borstomvang. Drie koppen koffie is dus al voldoende om borsten te doen krimpen. Elke kop die er meer gedronken wordt, laat het effect groter zijn. De borsten zullen geleidelijk kleiner worden, aldus de Zweedse profesoor Helena Jernstroem.
Het positieve van een bakje koffie op zijn tijd is dat het de kans op borstkanker vermindert. Tevens is het wel zo dat rondborstige vrouwen met veel melkklieren en grotere kans op kanker hebben.
Hoe weet je dat je dat gen hebt in je lijf zodat het effect heeft?
December 14th, 2008 at 14:05Ja goede vraag, ik denk niet dat je het kan weten. Is denk gewoon een kwestie van uitproberen…
December 14th, 2008 at 14:12